Eilen suihkussa ennen nukkumaanmenoa pohdin kuinka monta roolia mulla tällä hetkellä on. Olen vaimo, äiti, ystävä, lauman johtaja (eläimille), opiskelija, asiantuntija (töissä) jne. Lisäksi haluaisin vielä ainakin olla kuntoilija, remontoija ja välillä ihan laiskottelija. Tietenkin kaikilla ihmisillä on rooleja, tapoja miten eri yhteyksissä käyttäytyy. Ongelma varmaan tulee silloin kun täytyisi vaihtaa äkkiä toisesta ääripäästä toiseen. Olen huomannut sen kun pomo on soittanut mulle pari kertaa kun olen syöttänyt poikaa. Yhtäkkiä pitäisi osata kertoa jotain järkevää vaikka päässä liikkuu vain että otapa nyt vielä pari lusikallista. Kaikista tuskallisinta on jatkuva keskeytyminen. Mä olen tähän mennessä luullut olevani hyvä keskeyttämään työni jonkun toisen asian takia, koska työni on lähes aina ollut todella hektistä ja tilanteet ovat vaihdelleet nopeasti. Nyt kuitenkin äitiyden myötä olen huomannut ärtyväni kun vauva keskeyttää kaiken muun mitä teen. Enkä tarkoita tässä sen kummempia askareita kun syöminen, vessassa käynti, lehden luku ja ruuan valmistus. Mahtaakohan siihen koskaan tottua?